Y.K. Başkanından Mesaj

Değerli Hissedarlarımız,

“Dünya ekonomisinin büyümesinin 2015 yılında %3,1’de kalması gelişmekte olan ülke ekonomilerindeki yavaşlama eğilimini işaret ediyor. Dünya ekonomisinde arzu ettiğimiz büyüme oranlarının geride kalması kuşkusuz ülke ekonomimize de yansıdı. Üstelik komşu ülkeler ve bölgemizde yaşanan siyasi istikrarsızlıklar ve hatta sıcak çatışmalar, ekonomimizin ivme kazanmasının önündeki en önemli engellerdi. Ülkemizde peş peşe yapılan seçimlerle de dikkatler ekonomiden ziyade farklı konulara yöneldi.

Bu süreçte hem uluslararası hem de Türkiye’deki ekonomik koşulları çok yakından izleyip gerekli tedbirleri alarak, Ülker Bisküvi’nin finansal ve idari yönetiminde kendimize ihtiyatlı bir büyüme programı çizdik ve uyguladık. Bu gelişmelere rağmen Ülker Bisküvi hedefleri paralelinde yol almaya devam etmiştir. 2015 yılı için bir gözümüz dış pazarlarda, diğeri Türkiye’de olmak üzere birlikte sıkı çalıştık.

2015 yılı genel ekonomi manasında zorlayıcı olsa da kendimiz için hedef koyduğumuz büyüme ve kârlılık hedeflerini sene sonunda yakalamayı başardık. Gerçekleştirdiğimiz tüm bu çalışmalar neticesinde şirketimiz 2015 yılında konsolide satışlarını %6, ana ortaklık kârını ise %23 oranında artırdı. Bu dönemde stratejilerimize uygun, işimizi geliştirecek 168 Milyon TL tutarında yeni yatırım gerçekleştirdik. Aldığımız sonuçların stratejilerimizin doğruluğunu ve uygulamalarımızdaki başarıyı gösterdiği kanaatindeyim.

2015 döneminde arkadaşlarımız aynı zamanda Ülker’in de, United Biscuits, Godiva ve Demet’s Candy de olduğu gibi, küresel pazarda etkinliklerini artırmak için nasıl organize olunması gerektiği konusu üzerine de çalıştılar. Önümüzdeki dönemde Ülker’in bu alandaki faaliyetleri konusundaki yeni gelişmeleri duyuracağız. Bölgemizdeki varlığımız artarak gelişecek. Lider olduğumuz pazarlarda liderliğimizi pekiştireceğiz ve diğer pazarlarda da liderlik iddiamızı sürdüreceğiz.

Sürdürülebilirlik ilkelerinin belirlenmesi de Ülker için 2015 yılının önemli önceliklerindendi. Haziran ayında yaklaşım ve taahhütlerimizi paydaşlarımıza ilan ettik. Ülker’in Borsa İstanbul (BIST) sürdürülebilirlik endeksindeki ilk gıda şirketi olarak işlem görmeye başlaması, itibarımıza katkı sağladı.

Ülker ‘Mutluluk her yerde’ kampanyasıyla tüketicileriyle olan mutluluk bağını güçlendirdi. Ülker’den doğan mutluluk küresel şirketlerimize de sirayet etti. Bu yıl “Mutlu et, mutlu ol” günümüzü global olarak tüm Yıldız Holding’de kutladık.

Süregelen kalite anlayışımıza 2016 yılında da önem vermeye devam edip, müşterilerimizin, paydaşlarımızın ve çalışanlarımızın sesini duyup, onların önceliklerine değer vererek ihtiyaçlarına ve taleplerine daha hızlı ve daha etkin bir şekilde cevap vereceğimiz, paydaşlarımız ile bütünlüğümüzün artacağı bir faaliyet dönemi olacağına inanıyorum. 2016 yılında da işimizi yatırımlar ile desteklemeye ve büyütmeye devam edeceğiz. Tüketicilerimize Yıldız Holding şirketleri ile oluşan sinerjiler yardımı ile yeni ürün ve tatları sunacağız.

Ülker toplumsal vazifelerini 2015 yılında da başarıyla yerine getirdi. Çocuklarımızın eğitimi için sosyal, kültürel ve zihinsel gelişimine yatırımlarımızı sürdürdük. Ülker Çocuk Sinema Şenliğimiz 2015 yılında 56 şehirde 82 bin çocuğu ağırladı. Böylece bu şenlikle 8 yılda toplam 1 milyon çocuğa ulaşmış olduk. Sanatla uğraşmanın çocuklarımızın estetik duygusunu geliştireceğini düşünüyorum. Çocuklarımızın küçük yaşta sanat sevgisi kazanması ve sanatsever bireyler olması için kurduğumuz Ülker Çocuk Sanat Atölyemizde de 4 yılda 13 bin çocuğu ağırladık. Spor projelerimizle ulaştığımız çocuk sayısını da 275 bine yükselttik. Sabri Ülker Gıda Araştırmaları Enstitüsü Vakfı, çocuklarımızın yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı geliştirmelerine katkı sağlayacak projelere devam etti; Yemekte Denge Eğitim Projesi aracılığıyla yaklaşık 1 milyon öğretmen, öğrenci ve ailesine ulaştı.


2016 yılının dünya ve Türkiye ekonomisinde 2015’e kıyasla daha pozitif bir yıl olacağına dair emareler bulunuyor. Küresel ekonomiye ilişkin var olan riskler mevcudiyetini sürdürmekle birlikte dünya ekonomisindeki büyümenin bir miktar ivme kazanarak, %3,6 olması bekleniyor. Türkiye için açıklanan %4,5’lik büyüme hedefinin ve ekonomide öngörülen reformların hayata geçirilmesinin mutlaka sektörümüz ve şirketimiz üzerinde de olumlu etkileri olacaktır.

Bu vesileyle, 2015 yılında ortaya koyduğumuz başarılı sonuçlarda katkısı olan iş ortaklarımız, tüketicilerimiz, müşterilerimiz ve bilhassa çalışanlarımızı tebrik eder, teşekkür ve takdirlerimi sunarım. Yeni çalışma döneminde de faaliyetlerimizle mutluluk verici sonuçlar almayı temenni ederim.

Saygılarımla,

Murat ÜLKER

Yönetim Kurulu Başkanı