• / Aug 17 2016 12:00AM  |  Ülker Bisküvi 2. Çeyrek 2016 Finansal Sonuçlarını Açıkladı

    Ülker CEO’su Sayın Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları belirtti:

    Ülker, 2016 yılı ilk yarısında bir kere daha kuvvetli ve başarılı bir sonuç açıklamıştır. Şirketin satış ivmesi hız kazanmış ve 2 milyar TL’lik bir büyüklüğe ulaşırken FAVÖK ise ciro büyümesinin üzerinde %15.6 oranında artış göstermiş ve konsolide kar marjı olarak %13.5’e ulaşılmıştır.

    Başarılı bir ivme yakalamakla beraber ciromuzu sağlıklı bir şekilde arttırırken, aynı zamanda en yüksek seviyede operasyonel kar ve net karlılığı ulamanın mutluluğunu yaşıyoruz.

    Ülker’in ana ortaklığa ait net karı bu yılın ilk 6 ayında %46 oranında artarak 122 mn TL’den 178 mn TL’ye ulaşmıştır.

    Devam ettirmeyi başardığımız büyüme markamızın kuvveti, yaptığımız inovasyon çalışmalarının kalitesi ve çalışanlarımızın stratejilerimizi başarıyla uygulamaları sonucunda elde edilmiştir. Bu tarzda bir büyümeyi devam ettirmek, verimliliği ve paylaşılan hedeflere ulaşmak için değer zincirinde sürekliliği sağlamaya yönelik çalışmalar devam etmektedir. Senenin ilk yarısında elde ettiğimiz sonuçlar sene sonu hedeflerimiz için doğru yerde olduğumuzu teyit etmiştir.

    İlk yarı sonu itibarıyla elde ettiğimiz başarılı finansal ve operasyonel sonuçlar, bütün zorlu koşullara rağmen Ülker’in sürdürülebilir ve kârlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemine sahip olduğunu göstermektedir.

    Sürdürülebilirliğe yatırım yaparken; beşeri sermaye, marka ve itibar değeri, inovasyon gücü gibi alanlardan oluşan gayri maddi varlıklarımızı en üst değerde yöneterek finansal piyasalarda kurumsal yatırımcılarımıza ve hissedarlarımıza maksimum değer üretmeyi hedefliyoruz.

  • Basın Bülteni / Jul 26 2016 12:00AM  |  Ülker Bisküvi 1. Çeyrek 2016 Finansal Sonuçlarını Açıkladı

    Ülker CEO’su Sayın Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları belirtti:

    2016 yılı ilk çeyreğinde açıkladığımız başarılı sonuçların temelinde sene başında yapılan zamanı doğru planlama ile hızlı alınan aksiyonlar büyük ölçüde etkili olmuştur.
    Ülker Bisküvi, faaliyet performansını geliştirmeyi başardı. Ülker, 2016 yılının ilk çeyreğinde satış gelirini %19 oranında artırarak 937 milyon TL ciro ile kapattı. Ülker’in aynı dönemdeki ana ortaklık karı %134’lük bir artış göstererek 37 milyon TL’den 86 milyon TL’ye yükseldi.

    İlk çeyrek sonu itibarıyla elde ettiğimiz başarılı finansal ve operasyonel sonuçlar, bütün zorlu koşullara rağmen Ülker’in sürdürülebilir ve kârlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemine sahip olduğunu göstermektedir. Bu gelişimin sürdürülebilir olmasında, tüm değer zincirinin verimlilik ve ortak hedefler için hizalanmış olmasının etkisi çok önemlidir.

    Sürdürülebilirliğe yatırım yaparken; beşeri sermaye, marka ve itibar değeri, inovasyon gücü gibi alanlardan oluşan gayri maddi varlıklarımızı en üst değerde yöneterek finansal piyasalarda kurumsal yatırımcılarımıza ve hissedarlarımıza maksimum değer üretmeyi hedefliyoruz.”

  • Basın Bülteni / Jul 26 2016 12:00AM  |  Ülker Bisküvi 4. Çeyrek 2015 Finansal Sonuçlarını Açıkladı

    “Ülker CEO’su Sayın Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları belirtti:

    2015 yılında açıkladığımız başarılı sonuçların temelinde sene başında yapılan zamanı doğru planlama ile hızlı alınan aksiyonlar büyük ölçüde etkili olmuştur.

    2015 yılının zorluklarına karşın, Ülker Bisküvi, faaliyet performansını geliştirmeyi başardı. Ülker, 2015 yılını satışlarını %6 oranında artırarak 3,1 milyar TL ciro ile kapattı. Ülker’in aynı dönemdeki ana ortaklık karı %23’lük bir artış göstererek 212 milyon TL’den 260 milyon TL’ye yükseldi.

    Bu başarıya ulaşmamızda aşağıdaki hususların olumlu etkisi bulunmaktadır.
    • 2015 faaliyet döneminde tüketicilerimizin ulaşabileceği fiyat aralığında bulunmaya gayret ettik. • Eski ürünlerimizin başarısı sürerken yeni ürünlerimizin lansmanlarıyla da tüketicilerimizle olan
    ilişkimizi taze tuttuk.
    • Tüm değer zincirimizde verimlilik ve tasarrufu artıracak modelleri hayata geçirdik.
    • Perakende kanalları ile döneme uygun işbirlikleri geliştirdik.
    • Zamanı doğru planlama ve hızlı aksiyon aldık.
    • Çalışanlarımızın daha iyiye ulaşma çabalarıyla müşterilerimizin yıllardır Ülker’e duyduğu güveni pekiştirdik.

    Yılsonu itibarıyla elde ettiğimiz başarılı finansal ve operasyonel sonuçlar, bütün zorlu koşullara rağmen Ülker’in sürdürülebilir ve kârlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemine sahip olduğunu göstermektedir. Bu gelişimin sürdürülebilir olmasında, tüm değer zincirinin verimlilik ve ortak hedefler için hizalanmış olmasının etkisi çok önemlidir.

    Sürdürülebilirliğe yatırım yaparken; beşeri sermaye, marka ve itibar değeri, inovasyon gücü gibi alanlardan oluşan gayri maddi varlıklarımızı en üst değerde yöneterek finansal piyasalarda kurumsal yatırımcılarımıza ve hissedarlarımıza maksimum değer üretmeyi hedefliyoruz.”

  • Sabah / 20.07.2015  |  Ülker’in 2013 Cirosu 2.8 Milyara Ulaştı

     Ülker'in 2013 cirosu 2. 8 milyara ulaştı ÜLKER 2013 yılını 2. 8 milyar TL ciro ve 313 milyon TL faaliyet kârı ile kapattı. Ülker CEO'su Mehmet Tütüncü, "2013, beklentilerimizin ötesinde başarılı bir şekilde sonuçlandı. Başarılı blok satış süreci, güçlü sonuçlar, pazar payı kazanımı, yükselen kâr marjları, Ülker'in mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin üzerinde olduğunu göstermektedir" dedi. Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) gönderilen mali tablolara göre Ülker'in 2013 yılındaki faaliyet kân yüzde 40 arttı. Şirketin bu dönemdeki ana ortaklığa dağıtabilir net kân ise 189 milyon TL olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde de 167 milyon TL net kâr etmişti.

  • Habertürk / 20.07.2015  |  Ülker Karını %40 arttırdı

     Ülker kârını yüzde 40 artırdı Ülker, pazar payı kazanımı ve yükselen kâr marjlannın da etkisiyle 2013'te cirosunun yüzde 40 artışla 313 milyon liraya çıktığını açıkladı Ülker, 2013 yılında satış gelirlerini yüzde 17 artırarak 2. 8 milyar liraya ulaştırdı. Şirket geçen yılın aynı döneminde 2. 3 milyar lira satış geliri elde etmişti. 2012 yılında 224 milyon lira   ( faaliyet kârı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet kârı ise yüzde 40 artışla 313 milyon lira olarak gerçekleşti. Ülker CEO'su Mehmet Tütüncü, "2013 yılının, beklentilerimizin ötesinde başarılı bir şekilde sonuçlanmasından tüm ekip olarak mutluluk duyuyoruz. Başarılı blok satış süreci, güçlü sonuçlar, pazar payı kazanımı, yükselen kâr marjları, Ülker'in mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin üzerinde olduğunu göstermektedir" diye konuştu. Ciro (Milyar TL) Elde edilen sonuçların, 2016 yılı bütçe hedeflerimize orta ve uzun vadeli stratejimize ulaşma konusundaki motivasyonlarını yükselttiğini de kaydeden Tütüncü "Müşteri odaklı, rekabetçi, verimli ve yenilikçi olma azmimizin, tüm müşterilerimize ve paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğine inanıyoruz" dedi.

     

  • Ülker Basın Bülteni / 20.07.2015  |  Ülker Basın Bülteni- 06.03.2014- Ülker 2013 yılını 2.8 milyar lira ciro ve 313 milyon lira faaliyet karı ile kapattı

     Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “2013 yılı, beklentilerimizin ötesinde başarılı bir şekilde sonuçlanmasından tüm ekip olarak mutluluk duyuyoruz. Başarılı blok satış süreci, güçlü sonuçlar, pazar payı kazanımı, yükselen kar marjları, Ülker’in mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin üzerinde olduğunu göstermektedir” dedi.

    Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2013 yılında satış gelirlerini yüzde 17 artırarak 2.8 milyar liraya ulaştırdı. Şirket geçen yılın aynı döneminde 2.3 milyar lira satış geliri elde etmişti. 2012 yılında 224 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet karı ise 313 milyon lira olarak gerçekleşti.

    Ülker, 2013 yılı konsolide mali tablolarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen mali tablolara göre şirket, 2013 yılında cirosunu 2.8 milyar liraya ulaştırdı. 2012’nin aynı döneminde 2.3 milyar lira ciro elde eden şirket, cirosunu yüzde 17 artırmış oldu.

    Faaliyet karında yüksek artış

    Ülker’in 2013 yılındaki faaliyet karı yüzde 40 gibi önemli bir artış göstererek 224 milyon liradan 313 milyon liraya yükseldi. Şirketin bu dönemdeki ana ortaklığa dağıtabilir net karı ise 189 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde de 167 milyon lira net kar etmişti.Planlarımız doğrultusunda güçlü büyümeye devam ediyoruz

    Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:

    “2013 yılı hem satış hem de karlılık açısından beklentilerimizin üzerinde gerçekleşti. Sene içinde gerçekleşen blok satış ve bu satışa yatırımcıların gösterdiği teveccüh bizim için ayrı bir motivasyon kaynağı oldu ve daha azimle çalışmamızı sağladı. Likidite ve halka açıklık oranının artması ile birlikte MSCI (Morgan Stanley Capital International) endeksine ve BIST-30 endeksine girmeyi başardık.

    2011 yılından itibaren belirlediğimiz yol haritası çerçevesinde çok önemli aksiyonlar aldık. Bu çalışmalar neticesinde 2013 sonunda kar marjını yaklaşık 2 katından fazla arttırmayı başardık. Satışlar, 2013 yılı sonunda 2011 yılına kıyasla yüzde 50’nin üzerinde arttı ve en önemlisi hep gurur duyduğumuz dağıtım ağımız ve iş yapış metotlarımız günümüz koşullarında örnek gösterilebilecek bir seviyeye getirildi. Bu ekip çalışması ve inanmışlığın sonucunda Ülker’in son derece sağlam mali ve operasyonel yapıya sahip olduğunu rahatça ifade edebilirim.

    Müşteri odaklı, rekabetçi, verimli ve yenilikçi olma azmimizin, tüm müşterilerimize ve paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğine inanıyoruz. Elde edilen sonuçlar, 2016 yılı bütçe hedeflerimize orta ve uzun vadeli stratejimize ulaşma konusundaki motivasyonumuzu da yükseltiyor.”

    Ülker Hakkında

    1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır. 70 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür.  Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 6 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir. Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker, Borsa Istanbul’da ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.

  • STAR / 08.11.2013  |  Ülker'in 2 milyarlık gelir sınırını ilk 9 ayda aştı

     Ülker 2 milyarlık gelir sınırını ilk 9 ayda astı Gecen yılın ilk 9 ayında 1. 7 milyarlık satış geliri elde eden Ülker, 2 milyarlık barajı bu yıl aynı donemde astı. Şirketin faaliyet kârı ise 208 milyona ulaştı. 

     TÜRKİYE'NİN en büyük gıda şirketlerinden Ülker, 2013 yılının 9 ayında satış gelirlerini yüzde 16 artırarak 2 milyar liraya ulaştırdı. Şirket geçen yılın aynı döneminde 1. 7 milyar lira satış geliri elde etmişti. 2012 yılının 9 ayında 165 milyon lira faaliyet kârı elde eden şirketin, "bu yılın aynı dönemindeki faaliyet kârı ise 208 milyon lira olarak gerçekleşti. Ülker CEO'su Mehmet Tütüncü "2013 yılının 9 aylık sonuçlarının beklentilerimiz doğrultusunda sonuçlanmasından tüm ekip olarak mutluluk duyuyoruz. Çok başarılı olarak gerçekleşen bir blok hisse satışının ardından bu çeyrekte açıkladığımız güçlü sonuçlar, sürdürülebilir ve kârlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin oluştuğunu gösteriyor" dedi. 
     
    Hisselere talep güven göstergesi 
     
    Tütüncü, şöyle devam etti: "2013 yılı üçüncü çeyreği, hem satış hem de kârlılık açısından uzun yıllardır tecrübe ettiğimiz en iyi üçüncü çeyrek oldu. Çok başarılı olarak gerçekleşen bir blok hisse satışının ardından bu çeyrekte açıkladığımız güçlü sonuçlar, sürdürülebilir ve karlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin oluştuğunu gösteriyor. Blok hisse satışına gelen 3 katı yüksek talep, yatırımcılarımızın Ülker'e olan güvenini ve geleceğe olan inancını göstermiştir.
     
  • SABAH / Jul 20 2015 12:00AM  |  Ülker'in geliri 9 ayda 2 milyar liraya çıktı

    Ülker'in geliri 9 ayda 2 milyar liraya çıktı ÜLKER, bu yılın ilk 9 ayında satış gelirlerini yüzde 16 artırarak 2 milyar liraya ulaştırdı. Geçen yılın ilk 9 ayında 165 milyon lira faaliyet kârı elde eden şirket, bu yılın aynı döneminde bu rakamı da yüzde 26 artırarak 208 milyon liraya yükseltti. 

    Ülker CEO'su Mehmet Tütüncü, "Başarılı olarak gerçekleşen blok hisse satışının ardından bu çeyrekte açıkladığımız güçlü sonuçlar, sürdürülebilir ve kârlı büyüme için sağlam bir zemin oluştuğunu gösteriyor" dedi. Ülker'in bu yılın ilk 9 ayındaki net kârı ise 152 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde 163 milyon lira kâr etmişti. 

     
  • BASIN BÜLTENİ / 07.11.2013  |  Ülker, 2013’ün ilk 9 ayında satışlarını yüzde 16 faaliyet karını yüzde 26 artırdı

     Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “2013 yılının 9 aylık sonuçlarının beklentilerimiz doğrultusunda sonuçlanmasından tüm ekip olarak mutluluk duyuyoruz. Çok başarılı olarak gerçekleşen bir blok hisse satışının ardından bu çeyrekte açıkladığımız güçlü sonuçlar, sürdürülebilir ve karlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin oluştuğunu gösteriyor” dedi.

    Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2013 yılının 9 ayında satış gelirlerini yüzde 16 artırarak 2 milyar liraya ulaştırdı. Şirket geçen yılın aynı döneminde 1,7 milyar lira satış geliri elde etmişti. 2012 yılının 9 ayında 165 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet karı ise 208 milyon lira olarak gerçekleşti.

    Ülker, 2013 yılı 9 aylık konsolide mali tablolarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen mali tablolara göre şirket, 2013 yılı 9 aylık konsolide cirosunu 2 milyar liraya ulaştırdı. 2012’nin aynı döneminde 1,7 milyar lira ciro elde eden şirket, cirosunu yüzde 16 artırmış oldu.

    Faaliyetlerden elde edilen karında yüksek artış

    Ülker’in 2013 yılı 9 ayındaki faaliyet karı yüzde 26 gibi önemli bir artış göstererek 165 milyon liradan 208 milyon liraya yükseldi. Şirketin bu dönemdeki net karı ise 152 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde de 163 milyon lira kar etmişti.
     
    Planlarımız doğrultusunda güçlü büyümeye devam ediyoruz
    Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: 
    “2013 yılı üçüncü çeyreği, hem satış hem de karlılık açısından uzun yıllardır tecrübe ettiğimiz en iyi üçüncü çeyrek oldu. Çok başarılı olarak gerçekleşen bir blok hisse satışının ardından bu çeyrekte açıkladığımız güçlü sonuçlar, sürdürülebilir ve karlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin oluştuğunu gösteriyor. Blok hisse satışına gelen 3 katı yüksek talep, yatırımcılarımızın Ülker’e olan güvenini ve geleceğe olan inancını göstermiştir.”
    Ülker 4 Ekim 2013 günü tamamlanan satış sürecinde blok olarak %20’lik hisse satışı gerçekleştirdi. Böylece şirketin halka açıklık oranı %40’a çıktı. Uluslararası yatırımcılar tarafından bu blok hisse satışına 3 katı fazla olmak üzere toplamda 1,3 milyar ABD Doları talep geldi. 
     
    Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, blok hisse satışı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Blok hisse satışı ile günlük işlem hacmini 10 milyon ABD Doları üzerine çıkarmayı hedeflemiştik. Bir aylık dönemde ortalama günlük işlem hacminin 15 milyon ABD Doları düzeyinde gerçekleştiğini görüyoruz. Bu da blok hisse satışının hedefine başarıyla ulaştığını gösteriyor. Şimdiki hedefimiz ise hissemizin MSCI (gelişmekte olan piyasalar) endeksine girmesi. Bunun da bir sonraki MSCI değerlendirme döneminde gerçekleşeceğini düşünüyoruz. Müşteri odaklı, daha rekabetçi, daha verimli ve daha yenilikçi olma azmimizin, tüm müşterilerimize ve paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğine inanıyoruz. Elde edilen sonuçlar, 2013 yılı bütçe hedeflerimize ve orta ve uzun vadeli stratejimize ulaşma konusundaki motivasyonumuzu da yükseltiyor”.
     
    Ülker Hakkında 
    1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır.  68 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür.  Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 9 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir. Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.
     
  • BASIN BÜLTENİ / 07.03.2013  |  Ülker, 2012 yılında satışlarını %30,8 faaliyet karını %78,9 artırdı

    Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “Açıkladığımız 2012 sonuçları, Ülker’in 2011 yılında başlamış olduğu yeniden yapılanma çalışmaları ve öncelik tespitinin ne kadar isabetli olduğunu göstermektedir” dedi.

    Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2012 yılında satış gelirlerini %30,8 artırarak 2 milyar 341 milyon liraya ulaştırdı. Şirket 2011 yılının aynı döneminde 1 milyar 789 milyon lira satış geliri elde etmişti.  2011 yılında 112,9 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin 2012 yılsonu itibariyle faaliyet karı ise, 202 milyon lira olarak gerçekleşti.

    Ülker, 2012 yılı konsolide mali tablolarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen mali tablolara göre şirket, 2012 yılı konsolide cirosunu 2 milyar 341 milyon liraya ulaştırdı. 2011’in aynı döneminde 1 milyar 789 milyon lira ciro elde eden şirket, cirosunu %30,8 artırmış oldu. Ülker, 2011 yılının Ağustos ayında bisküvi, çikolata ve kek operasyonlarını tek çatı altında toplama kararı aldığını açıklamış, yılsonu itibariyle de bu çalışmayı tamamlamıştı.

    Esas faaliyetlerden elde edilen karda yüksek artış
    Ülker’in bilançosundaki olumlu değişikliğin 3 ana nedeni şöyle sıralanabilir:

    • Ana faaliyet konularına odaklanarak bisküvi, kek ve çikolata faaliyetlerinde daha yüksek satış hacmine ve gelir artışına ulaştı ve operasyonel karlılığını arttırdı.
    • Ülker ürünlerinin dağıtım kanalları üzerinde gerçekleştirilen yeniden yapılanma da karlılığa pozitif katkı sağladı. Dağıtımda geleneksel kanalla modern kanalın ayrılması ve distribütör sayısının 235’ten 103’e çekilmesi daha güçlü ve etkin bir dağıtım ağının ortaya çıkmasını sağladı.
    • Ürün çeşitliliğinin yeniden gözden geçirilmesi, daha güçlü ürünlere odaklanmasının ardından bu ürünlere yönelik pazarlama faaliyetleri, şirketin mali tablolarına olumlu katkı sağlayan bir diğer unsur oldu.
    • Operasyonel mükemmellik çalışmaları çerçevesinde ürün çeşitliliğinde gerçekleştirilen optimizasyon ve üretim hattı optimizasyonu çalışmaları sayesinde maliyet düşürücü ve ürün kalitesini arttıran projeler gerçekleştirdi.

    Bu çalışmaların ardından Ülker’in 2012 yılındaki faaliyet karı %78,9 gibi önemli bir artış göstererek 112,9 milyon liradan 202 milyon liraya yükseldi. Şirketin 2012 net dönem karı ise 195,6 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, 2011 yılında 60,7 milyon lira kar etmiş ve buna ek olarak portföyündeki BİM hisselerinin satışı nedeniyle bilançosuna tek sefere mahsus 609,6 milyon lira net dönem karı yazılmıştı. BİM hisse satışları dışarıda tutulduğunda, 2012 net dönem karında çok ciddi bir artış olduğu dikkat çekiyor.

    Yeniden yapılanma şirketin gerçek potansiyelini ortaya çıkardı
    Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Türkiye’nin kalkınma konusunda yakalamış olduğu ivme 2012 yılında da devam etmiştir. Türkiye’deki iyileşme ile birlikte Dünya ekonomisinin 2012 yılında daha dengeli bir hale gelmesi ülkemizdeki Gıda ve içecek sektörüne de pozitif yansımıştır. Bu gelişmeler ışığında 2013 yılında da çift haneli büyüme rakamlarına ulaşacağımızı ön görmekteyiz. Açıkladığımız 2012 sonuçları Ülker’in 2011 yılında başlamış olduğu yeniden yapılanma çalışmaları ve önceliklerinin tespitinin ne kadar isabetli olduğunu göstermektedir. Müşteri odaklı, daha rekabetçi, daha verimli, daha yenilikçi yapımız ve iş anlayışımızın, iş sonuçlarımıza daha fazla yansıtacak bir odaklanma ile önümüzdeki yıllarda da sürdürülebilir karlı büyüme trendimiz devam edecektir”.

    Ülker Hakkında
    1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır.  68 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür.  Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 6 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir. Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker’e, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.

  • MİLLİYET / 18.08.2012  |  Yeniden yapılanan Ülker’in satışları ilk yarıda %55 arttı

    Yeniden yapılanan Ülker’in satışları ilk yarıda %55 arttı

    Ülker, bu yılın ilk 6 ayında satış gelirlerini yüzde 55.7 artırarak 1 milyar 141 milyon TL’ye ulaştırırken, net dönem kârı 115.2 milyon TL oldu.

    Şirket, geçen yılın aynı döneminde 1.9 milyon lira zarar etmiş, ancak iştiraki olduğu BİM hisselerinin satışı nedeniyle bilançosuna tek sefere mahsus 607.7 milyon TL net dönem kârı yazılmıştı. Şirket, geçen yılın aynı döneminde 732.8 milyon TL satış geliri elde etmişti. 2011’in ilk altı ayında 27.2 milyon TL faaliyet kârı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet kârı ise 104.9 milyon TL oldu.

    Olumlu 3 ana neden...
    Ülker, geçen yıl bisküvi, çikolata ve kek operasyonlarını tek çatı altında toplamıştı. Ülker’in bilançosundaki olumlu değişikliğin 3 ana nedeni şöyle sıralandı: “2011 sonu itibariyle tamamlanan bisküvi, çikolata ve kek birimlerinin tek çatı altında toplanması ve ana faaliyet konusu dışında kalan iştiraklerin elden çıkarılması, hem satış gelirlerine, hem de kârına olumlu yansıdı. Ülker ürünlerinin dağıtım kanalları üzerinde gerçekleştirilen yeniden yapılanma da kârlılığa pozitif katkı sağladı. Dağıtımda geleneksel kanalla modern kanalın ayrılması ve distribütör sayısının 235’ten 102’ye çekilmesi daha güçlü ve etkin bir dağıtım ağının ortaya çıkmasını sağladı. Ürün çeşitliliğinin yeniden gözden geçirilmesi, daha güçlü ürünlere odaklanmasının ardından bu ürünlere yönelik pazarlama faaliyetleri şirketin mali tablolarına olumlu katkı sağlayan bir diğer unsur oldu.”

    ‘Potansiyel ortaya çıktı’
    Yapılan açıklamaya göre, bu çalışmaların ardından Ülker’in 2012’nin ilk 6 ayındaki faaliyet kârı yüzde 385 gibi önemli bir artış göstererek 27.2 milyon TL’den 104.7 milyon TL’ye yükseldi.

    Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, 2011’in ikinci yarısından bu yana yürüttükleri yeniden yapılanma çalışmalarının, bu yılın ilk yarısında şirketin gerçek potansiyelinin ortaya çıkmasını sağladığını söyledi.

    MİLLİYET
    18.08.2012

  • HÜRRİYET / 18.08.2012  |  Ülker’in cirosu yüzde 55 yükseldi

    Ülker’in cirosu yüzde 55 yükseldi

    Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2012 yılının ilk 6 ayında satış gelirlerini yüzde 55.7 artırarak 1 milyar 141 milyon liraya ulaştırdı.

    Şirket geçen yılın aynı döneminde 732.8 milyon lira satış geliri elde etmişti. 2011’in ilk altı ayında 27.2 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet karı ise 104.9 milyon lira olarak gerçekleşti.

    Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “2011’in ikinci yarısından bu yana yürüttüğümüz yeniden yapılanma, bu yılın ilk yarısında şirketin gerçek potansiyelinin ortaya çıkmasını sağladı.

    Ayrıca, 2012’nin ilk yarısında imtiyazlı hisseleri kaldırarak kurumsal yönetimimizi küçük hissedarlarımız için güçlendirdik. Mart 2012 itibariyle de bütün hissedarlar, imtiyazlı kar paylaşımlarının kaldırılması ile eşit haklara sahip oldu” dedi.

    HÜRRİYET
    18.08.2012

  • Ülker / 06.12.2011  |  Ülker’de dev birleşme!

    ÜLKER BİSKÜVİ SANAYİ ANONİM ŞİRKETİ YÖNETİM KURULU BAŞKANLIĞI’NDAN

    Olağanüstü Genel Kurul Toplantısına Davet

    Sayın Pay Sahiplerimiz, Şirketimizin Yönetim Kurulu Tarafından aşağıdaki gündemde belirtilen, Şirketimizin Birlik Pazarlama Sanayi ve Ticaret A.Ş.(Ticaret Sicili: Ankara/88642), Fresh Cake Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.(Ticaret Sicili: İstanbul/2029-8) ve İdeal Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.(Ticaret Sicili: İstanbul/379265)’leri ile birleşmesi işlemlerine ilişkin hususları görüşmek ve karara bağlamak üzere, şirketimizin pay sahiplerinin 23.12.2011 - Cuma günü saat 15:00’de şirket merkezi olan “Davutpaşa Caddesi No:10 Topkapı Zeytinburnu – İSTANBUL” adresinde yapılacak Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı’na çağrılmasına karar verilmiştir.

    devamı için tıklayınız.

  • MİLLİYET / 07.03.2010  |  Bu Fabrikada İşçilerin Ürünleri Yemesi Serbest!

    Ülker bu yıl 65'inci yılını kutluyor. Sabri ve Asım Ülker kardeşlerin yılda 75 ton pötibör bisküviyle çıktığı yolda bugün Ülker 100'lerce markayla yer alıyor. Ülker bisküvilerinin nasıl üretildiğini görmek için Gebze'deki İdeal Gıda fabrikasındayız.

    Burada Ülker bisküvi ailesine ait markanın 'amiral gemisi' diyebileceğimiz Pötibör'ün yanı sıra Biskrem, Hanımeller ve Çubuk Kraker çeşitleri üretiliyor. Günlük kapasite 190 ton. Teknoloji ve hijyen kurallarının bileşeni 7 sertifika olarak kendini gösteriyor.

    500 kiloluk hamurdan çıkan Hanımeller'in hepsi bir boy ilerliyor bantlarda... Minicik hamur taneleri aynı boy ve aynı renge ulaşmak için 6 dakikalık pişme serüvenine başlıyor. 87 metreyle Türkiye'nin en uzun fırınının belli noktalarındaki kapakları açarak bisküvilerin geçirdiği evreleri görmek mümkün. Bisküvi kokusu etrafa yayıldığında 'en lezzetli' an geliyor. Peki bu fabrikada çalışanlar neden hiç bisküvi yemiyor? Fabrika Müdürü Nafiz Solmaz yanıtlıyor:

    SABRİ ÜLKER YASASI

    "Bu fabrikada yazısız Sabri Ülker yasaları var. Herkes istediği kadar yiyebiliyor yani sınırlama yok. Sizin gibi ziyaretçiler ve çalışmaya yeni başlayanlar için cazip gelse de bir süre sonra kimsenin canı çekmiyor. Ama yemek serbest"

    Bisküviler hassas tartlardan geçerek önce paketleniyor hem de dakika da 180 adet paketleme yapabilen makinelerde. Ardından kolilere yerleştirilip yola koyuluyor.

    HAMİLENİN CANI ÇEKTİ ŞİRKET ALARMA GEÇTİ

    Bu fabrikada üretilen ürünlerden biri de üç aydır pazarda yer alan Bi'stik. Yıldız Holding Ülker Grubu Unlu Mamullerden Sorumlu Bakan Yardımcısı Cafer Fındıkoğlu, "7/24 üretim yapılıyor. Günde yaklaşık 4.5 ton yani 1 milyon adet stik üretmemize rağmen tüketicilere yetişemiyoruz" diyor. Fındıkoğlu şöyle anlatıyor: "Bursa'da yaşayan hamile bir hanım iki gün boyunca Bi'stik aramış. Bulamayınca tüketici danışma hattına telefon etmiş. Bursa yetkilisi ürünün tedarik edilmesi için gerekli araştırmaları yaptırdı. Son çare olarak 'Gelin benim odamdaki iki kutuyu götürün' dedi. Bu sırada distribütörde bir koli ürün bulundu ve hemen tüketiciye ulaştırıldı"

  • CNBC-e BUSINESS / 01.10.2010  |  Kyoto Protokolü'ne Uygun Değişim

    Ülker Bisküvi fabrikalarında İstanbul'da 2003, Ankara'da ise 2006 yılından itibaren fırın, buhar kazanı gibi tüm yanma sistemlerinde doğalgaz kullanımına geçildi. Kullanılan gaz türünün değişimi ile çevreye salınan karbon emisyon değerlerinin limit değerlerin de altına inmesi sağlandı. Doğalgaz kullanımı ile tüketilen gaz bedelinde yüzde 45 oranında tasarruf elde edildi.

    Ülker Bisküvi Genel Müdürü İrfan Demiyol, fabrikalarda tüketilen enerjinin ve dolayısıyla karbon emisyonlarının düşürülmesi için 2007-2009 yılları arasında yapılan çalışmalar sonucunda yıllık elektrik tüketiminde ortalama yüzde 8, yıllık doğalgaz tüketiminde ise yıllık yüzde 6,5 oranında tasarruf sağlandığını söylüyor. Demiryol, yapılan tasarruflar sonucunda CO2 salınımının yüzde 11 azaltıldığını belirtiyor.

    Demiryol, Ülker Bisküvi fabrikalarında gerçekleştirilen emisyon ölçüm sonuçlarına göre, fabrikalarından kaynaklanabilecek sera etkisinin, mevzuatın öngördüğü yasal limitlerin oldukça altında olduğunun tespit edildiğini ve Emisyon İzin Belgesi yenilenerek belgelendiğini ifade ediyor.

     

    YILLIK 800 BİN TON ATIK

    Kyoto Protokolü'ne göre, kullanımı kontrol altına alınan sera gazlarından hidroflorakarbon sınıfına giren soğutma sistemlerinde kullanılan Freon 22 isimli soğutucu akışkan yerine 404A soğutucu akışkan gazı kullanımına geçildiğine de dikkat çeken Demiryol şunları söylüyor: "Ülker Bisküvi, çevre risk ve fırsatlarının daha sistematik ve daha verimli bir biçimde yönetilmesinin yanı sıra, yaşadığı çevreye ve dünyaya değer verdiğini göstermek ve bunu belgelendirmek amacıyla yaptığı tüm çalışmaları TS EN ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi'ni almakla göstermiş oldu. Şirketimiz bu kapsamda kağıt, plastik, cam gibi geri dönüştürülebilir olan atıkları ayrı ayrı biriktiriyor. Fabrikaların sınırları içerisinde bulunduğu ilçe belediyelerine ya da bu belediyelerce lisanslandırılmış kuruluşlara bedelsiz olarak veriyor. Böylece ülke ekonomisine dolaylı olarak katkıda bulunuyor. Örneğin, Ülker Bisküvi'nin geri dönüşüme kazandırdığı kağıt, plastik veya cam atık miktarı, yılda ortalama 800 tonu buluyor.

    Ülker'in bisküvi üretim aşamasında çıkan bitkisel atık yağlar sızdırmaz bidonlarla biyodizel üretimi için bedelsiz olarak lisanslı biyodizel firmalarına veriliyor. Her aşama, ilgili yönetmelik gereği kayıt altına alınıyor. Bitkisel atık yağların geçici depolanması için kapalı özel alanlar oluşturuluyor.

    Fabrikalarda ortaya çıkan atık madeni yağlar ise enerji üretimi amacıyla lisanslı firmalara veriliyor. Madeni atık yağların depolandığı havuzlar da yine, çevreye zarar vermeyecek ve yağmur suyunu almayacak özelliklerde yapılıyor.

    Pil Atıklar ise, "Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği"ne ait toplama kaplarında biriktirilerek bertaraf ediliyor.

    Demirkol son olarak "Ülker Bisküvi olarak çevre ile ilgili tüm yasaları, ulusal ve uluslararası yönetmelikleri güncel olarak takip ediyoruz ve değişen yönetmelikler kapsamında aksiyonlarımızı çok hızlı olarak alıyoruz. Tüm çalışanlarımızı çevre konusunda bilinçlendirmek ve bireysel sorumluluk kazandırılmak için eğitimlere tabi tutuyoruz. Tüm faaliyetlerimizde çevre ile ilgili riskleri belirleyip, belirli periyotlarda saha turu yaparak riskleri kontrol altında tutuyoruz" açıklamasını yapıyor.

    CNBC-e Business
    01.10.2010

  • ZAMAN / 10.12.2009  |  65. yılında eski anıları yeniden canlandıracak

    65. yılında eski anıları yeniden canlandıracak

    Kuruluşunun 65. yılını kutlayan Ülker, tüketicilerin ürünleriyle ilgili mutlu anılarını canlandırarak kutluyor. Televizyon, sinema, yazılı basın, açık hava ve internet reklamlarından oluşan kampanya, Ülker'in 65 yıldır tüketicisi için oluşturduğu "mutlu anlar''ı konu alıyor.

    Kampanya öncesinde Ülker markasının insanlarda neleri çağrıştırdığına dair geniş bir araştırma yaptıklarını kaydeden Yıldız Holding Pazarlama Başkanı Ahad Afridi, çıkan sonucu şöyle açıkladı: "Gördük ki çocuk, genç, yaşlı, çalışan, öğrenci, işadamı, ev kadını gibi hangi yaş ve cinsiyetten olursa olsun, insanların Ülker ürünlerinin en az bir tanesine dair mutlu bir anısı var. Bu 'mutlu anlar ve anılar' sohbetlere konu oluyor. İnsanlar, çocukluklarında Ülker çokomel kâğıtlarını nasıl düzeltip defterlerinin arasında biriktirdiklerini ya da meşhur Ülker tüplü çokokremin son damlasını ziyan etmemek için nasıl uğraştıklarını birbirlerine anlatıyor. Ülker, insanları aynı sıcak duyguda, aynı mutlulukta, aynı keyifte, aynı paylaşma duygusunda birleştiriyor. Biz de kampanyamızı bu güçlü marka gerçeğinin üzerine kurguladık." dedi. Afridi, 65. yıl kampanya konseptinin Ülker'in kurucusu ve onursal başkanı Sabri Ülker'in "Herkesin mutlu bir çocukluk geçirmeye hakkı vardır" felsefesini yansıttığını söyledi.

    Yönetmenliğini "Broken English" filmiyle uluslararası alanda tanınan Yeni Zelandalı Gregor Nicholas, görüntü yönetmenliğini ise Belçikalı Danny Hiele'in yaptığı reklam filminde, Ülker'in "Mutlu Anlar''ını anlatmak için 300 oyuncu rol aldı. Kısa filmleriyle Chicago, Venedik gibi uluslararası film festivallerinde ödül alan Gregor Nicholas, reklam filmleri izleyici tarafından tekrar tekrar beğeniyle izlendiği için tercih edildi. Fotoğrafları ise Alman fotoğrafçı Darius Ramazani doğal ışıkta çekti

    ZAMAN
    10.12.2009

  • BASIN BÜLTENİ / 14.05.2015  |  Ülker, Türkiye’nin en başarılı şirket sendikasyonuna imza attı

    Ülker Bisküvi, yurtdışı bankalar arasında çıktığı sendikasyonda büyük ilgi gördü. 300 milyon dolar için çıkılan sendikasyona 3.5 katı (1 milyar dolar üzeri) talep alan Ülker, teklif edilen kredinin 550 milyon dolarlık kısmını kullanacak. Sendikasyona gösterilen ilgi, son 10 yılda banka dışı Türk şirketleri arasında kullanılan en geniş katılımlı kredi sözleşmesi olarak kayda geçti.
     
    Yolculuğa 300 milyon dolar ve Libor + %2,90 hedefleri ile başlanmasına rağmen, gelen yüksek talep ile toplam 550 milyon dolara çıkan kredi için ödenecek tutar Libor + %2,75’e geriledi. Kredinin ödeme vadesi ise 3 yıl olarak belirlendi.
    Sendikasyon kredisinin bir kısmı mevcut kredilerin refinansmanında kullanılırken, bir kısmı da Ülker’in Türkiye'de ve bölgesinde gelişen faaliyetlerinin finansmanında kullanılacak.
     
    Bank of America Merrill Lynch liderliğindeki sendikasyona Japonya’dan Mizuho, SMBC, Bank of Tokyo Mtsubishi; Çin’den Mega Bank, Tayvan’dan Bank of Taiwan, Ortadoğu’dan Al Khaliji, The Commercial Bank of Qatar, Emirates NBD, Ahli United Bank,  Bank of Bahrain ve Kuwait. gibi bankaların yanı sıra, HSBC Bank plc, ING, Rabobank, Standard Chartered, Unicredit, Barclays Bank PLC, BNP Paribas, Societe Generale, Natixis, Commercial Bank International, Intesa Sanpaolo, JP. Morgan Chase Bank, The Royal Bank of Scotland, Citibank ve Deutsche Bank Luxembourg SA katıldı.
     
  • MİLLİYET / 10.12.2009   |  Ülker, 65. yılı için özel kampanya hazırladı

    Ülker, 65. yılı için özel kampanya hazırladı

    Ülker, "Hayatı Güzel Kılan Mutlu Bir An" konseptli reklam kampanyasının başladığını duyurdu.

    Ülker’den yapılan yazılı açıklamada, TV, sinema, yazılı basın, açık hava ve internet reklamlarından oluşan kampanyanın, Ülker’in 65 yıldır tüketicisi için yarattığı "mutlu anlar"ı konu aldığı belirtildi.

    Reklam kampanyasının, televizyon, sinema, yazılı basın, açık hava ve internet olmak üzere 360 derece iletişimi kapsadığı vurgulanan açıklamada, TV reklamları ve yazılı basın ilanları yayınlanmaya başlayan kampanyanın diğer ayakları olan sinema, açık hava ve internet çalışmalarının da önümüzdeki günlerde devreye gireceği kaydedildi.

    Kampanya öncesinde "Ülker" markasının insanlarda neleri çağrıştırdığına dair geniş bir araştırma yaptıklarını kaydeden Yıldız Holding Pazarlama Başkanı Ahad Afridi, şu değerlendirmelerde bulundu: "Gördük ki çocuk, genç, yaşlı, çalışan, öğrenci, iş adamı, ev kadını gibi hangi yaş ve cinsiyetten olursa olsun, insanların Ülker ürünlerinin en az bir tanesine dair mutlu bir anısı var. Bu ’mutlu anlar ve anılar’ sohbetlere konu oluyor. İnsanlar, çocukluklarında Ülker Çokomel kağıtlarını nasıl düzeltip defterlerinin arasında biriktirdiklerini ya da meşhur Ülker tüplü Çokokrem’in son damlasını ziyan etmemek için nasıl uğraştıklarını birbirlerine anlatıyor. Yani Ülker, insanları aynı sıcak duyguda, aynı mutlulukta, aynı keyifte, aynı paylaşma duygusunda birleştiriyor. Biz de kampanyamızı bu güçlü marka gerçeğinin üzerine kurguladık." Reklam konseptininin, Ülker’in kurucusu ve Onursal Başkanı Sabri Ülker’in "Herkesin mutlu bir çocukluk geçirmeye hakkı vardır" felsefesiyle de uyuştuğunu kaydeden Afridi, reklamlarda da özellikle bu felsefeyi yansıtmaya özen gösterdiklerini belirtti.

    Yönetmenliğini "Broken English" filmiyle uluslararası alanda tanınan Yeni Zelandalı Gregor Nicholas, görüntü yönetmenliğini ise Belçikalı Danny Hiele’in yaptığı reklam filminde, Ülker’in "Mutlu Anlar"ını anlatmak için 300 oyuncu rol aldı. Kısa filmleriyle Chicago, Venedik gibi uluslararası film festivallerinde ödül alan Gregor Nicholas’ın, anın arkasında yatan duyguyu başarıyla aktardığı ve reklam filmleri izleyici tarafından tekrar tekrar beğeniyle izlendiği için tercih edildiği belirtildi.

    Kampanyanın basın ilanlarında kullanılan fotoğraflarını ise insan suretlerini gerçekçi bir şekilde yansıttığı fotoğraflarıyla uluslararası alanda sayısız ödülü bulunan Alman fotoğrafçı Darius Ramazani çekti. Ramazani, kampanyada kullanılan bütün fotoğrafları doğal ışıkta çekmeyi tercih etti.

    Ramazani’nin fotoğraf alanında kitapları da bulunuyor.

    KAMPANYANIN KÜNYESİ

    Televizyon filmleri, iki farklı mekanda geçen ve iki ayrı filmden oluşan bir seri olarak çekildi. Vapurda geçen film, farklı statülerde, farklı hayatları yaşamış, farklı yaşlardaki insanların mutluluk anlarını anlatıyor.

    Ülker, 65. yılı için özel kampanya hazırladı

    Üniversite kampüsünde geçen diğer film ise, onlarca yıldır var olan, her yeni neslin hayatına girmeyi başarabilen, değişen, bir sosyal fenomen olarak enerjisini kaybetmeden artan mutlu anları, yani geleceğin projesini anlatıyor.

    Çekimler 5 günde 80 kişilik ekip ve 300 kişilik oyuncu kadrosu ile gerçekleştirildi. Oyuncular bir ay süren hazırlık süreci sonunda seçildi. Vapur filminde yer alan İstanbul görüntüleri için, sürat teknesiyle Boğaz’da bir gün boyunca çekimler yapıldı.

    Vapur filminin çekimleri için İstanbul Şehir Hatları’nda halen kullanılmakta olan bir vapur kiralandı ve çekimler iki günde tamamlandı.

    Kampüs filminin çekimleri İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü’nde iki günde tamamlandı. Filmde yer alan konser sahnesinde, gençlerden oluşan gerçek bir müzik grubu rol aldı.

    Kampanyanın basın ilanlarında kullanılan fotoğraflar ise İstanbul’un çeşitli semtlerinde 6 farklı mekanda gerçekleşti. İki hafta ön hazırlık ve 5 günlük bir çalışmada 23 oyuncu rol aldı.

    MİLLİYET
    10.12.2009

  • SABAH / 10.12.2009  |  Ülker mutluluğun fotoğrafını çekti

    Ülker mutluluğun fotoğrafını çekti

    Ülker, 65'inci yılında "Hayatı Güzel Kılan Mutlu Bir An'' konseptli reklam kampanyasına başladı. Ülker'den yapılan açıklamada, TV, sinema, yazılı basın, açık hava ve internet reklamlarından oluşan kampanyanın, Ülker'in 65 yıldır tüketicisi için yarattığı "mutlu anlar''ı konu aldığı belirtildi.

    FELSEFESİ SABRİ ÜLKER'DEN
    Kampanya öncesinde "Ülker" markasının insanlarda neleri çağrıştırdığına dair geniş bir araştırma yaptıklarını kaydeden Yıldız Holding Pazarlama Başkanı Ahad Afridi, şöyle dedi: "Gördük ki çocuk, genç, yaşlı, çalışan, öğrenci, işadamı, ev kadını gibi hangi yaş ve cinsiyetten olursa olsun, insanların Ülker ürünlerinin en az bir tanesine dair mutlu bir anısı var. Bu 'mutlu anlar ve anılar' sohbetlere konu oluyor.

    İnsanlar, çocukluklarında Ülker Çokomel kağıtlarını nasıl düzeltip defterlerinin arasında biriktirdiklerini ya da meşhur Ülker tüplü Çokokrem'in son damlasını ziyan etmemek için nasıl uğraştıklarını birbirlerine anlatıyor.'' Afridi, reklam konseptininin, Ülker'in Onursal Başkanı Sabri Ülker'in ''Herkesin mutlu bir çocukluk geçirmeye hakkı vardır'' felsefesiyle de uyuştuğunu kaydetti.

    Vapurda geçen reklam filmi, farklı statülerde, farklı hayatları yaşamış, farklı yaşlardaki insanların mutluluk anlarını anlatıyor. Üniversite kampüsünde geçen diğer film ise, onlarca yıldır var olan, her yeni neslin hayatına girmeyi başarabilen, değişen, bir sosyal fenomen olarak enerjisini kaybetmeden artan mutlu anları, yani geleceğin projesini anlatıyor.

    300 oyuncu reklam filminde rol aldı
    Yönetmenliğini "Broken English'' filmiyle uluslararası alanda tanınan Yeni Zelandalı Gregor Nicholas, görüntü yönetmenliğini ise Belçikalı Danny Hiele'in yaptığı reklam filminde, Ülker'in ''Mutlu Anlar'' ını anlatmak için 300 oyuncu rol aldı. Kampanyanın fotoğraflarını ise insan suretlerini gerçekçi bir şekilde yansıttığı fotoğraflarıyla uluslararası alanda sayısız ödülü bulunan Alman fotoğrafçı Darius Ramazani çekti.

  • BASIN BÜLTENİ / 14.05.2015  |  Ülker Bisküvi 4. Çeyrek ve 12 Aylık Finansal Sonuçlarını Açıkladı

    70. yılımızı kutladığımız 2014’ü başarılı iş sonuçları ile tamamladık. Ciromuz bir önceki yıla göre yüzde 5.2 artarak 2.891 milyon lira olarak gerçekleşti. Uluslararası piyasalar açısından zorlu geçen 2014 yılı için bu artış çok önemlidir. Geçtiğimiz yıl öncelikle temel girdilerimizden kakao başta olmak üzere ciddi hammadde fiyat artışları yaşandı. Ayrıca kurlarda ve ihracat yapılan ülkelerde siyasi ve sosyal önemli dalgalanmalar gerçekleşti. Tüm bu gelişmelere rağmen ciromuzu büyütmeyi ve faaliyet karlılığımızı istediğimiz şekilde arttırmayı başardık.
     
    İstanbul Gıda, Birleşik Ticaret ve Rekor Pazarlama şirketlerindeki Ülker hisselerini devrettik. Bu operasyon, ilk yıl cironun bir miktar düşmesine neden olsa da gelecekte karlı büyümemize katkı sağlayacak. Ayrıca Biskot’taki ortaklık oranımızı %30 daha arttırdık. Ülker, son derece sağlam mali ve operasyonel yapıya sahip bir şirket. Müşteri odaklı, rekabetçi, verimli ve yenilikçi olma azmimiz ile hem müşterilerimize hem paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğiz.
     
    2014 yılında uygulamaya başladığımız maliyet ve yatırım politikalarının etkisi ile de 2015 yılında hızlı bir büyüme bekliyoruz
     
    Mehmet TÜTÜNCÜ
     
  • BASIN BÜLTENİ / 07.05.2015  |  Ülker Bisküvi 1. Çeyrek 2015 Finansal Sonuçlarını Açıkladı

    2015 yılının ilk çeyreğinde açıkladığımız sonuçlar, sene sonu hedeflerimiz için iyi bir başlangıç olmuştur. İhracat pazarlarındaki belirsizlikler ve kur artışlarının maliyet üstündeki baskısı rağmen aldığımız sonuçlar, Ülker Bisküvi’nin güçlü mali ve operasyonel yapısını göstermektedir. 2015 yılı 1. Çeyreğinde elde edilen 790 milyon gelir geçen seneye kıyasla sabit kalırken, ihracat yapılan ülkelerde siyasi ve sosyal önemli dalgalanmalar sonucunda ihracat gelirlerinde azalma yaşanmıştır. Yurt içi operasyonlarımız çift haneli büyüme kaydetmiş ve başarıyla büyümeye devam etmiştir. Özellikle 2. Çeyrek ile birlikte büyümenin hızlanacağı ve yapılan verimlilik arttırıcı çalışmaların meyvelerini topluyor olacağız.
     
    İstanbul Gıda, Birleşik Ticaret ve Rekor Pazarlama şirketlerindeki Ülker hisselerinin devredilmesi sonucunda ciroda kayıp olarak yansımasına rağmen karlılığın artmasına sebebiyet verirken, Biskotta ürün portföyünün yeniden gözden geçirilmesi sonucunda karlı ürünlere odaklanılması aynı şekilde konsolide karlılığa olumlu etkilemiştir. Bu çalışmalar, belli bir müddet hacmin bir miktar düşmesine neden olsa da gelecekte de karlı büyümemize katkı sağlayacak.
     
    Müşteri odaklı, rekabetçi, verimli ve yenilikçi olma azmimiz ile hem müşterilerimize hem paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğiz. 2014 yılında uygulamaya başladığımız maliyet ve yatırım politikalarının etkisi ile de 2015 yılında hızlı bir büyüme bekliyoruz.
     
  • Dünya Gazetesi / 08.05.2015  |  Ülker Bisküvi’den İlk Çeyrekte 790 milyon liralık Ciro

    Ülker CEO'su Mehmet Tütüncü, "2015 yılının ilk çeyreğinde açıkladığımız sonuçlar, yıl sonu hedefimiz için iyi bir başlangıç olmuştur. İhracat pazarlarında yaşanan belirsizlikler ve kurdaki artışın maliyetler üstündeki baskısına rağmen aldığımız sonuçlar, Ülker Bisküvi'nin güçlü mali ve operasyonel yapısını göstermektedir" dedi.

    Türkiye'nin en büyük gıda şirketi Ülker'in 2015 yılı 1. çeyreğinde cirosu 790 milyon lira oldu. Şirketin esas faaliyet karı 92 milyon, ana ortaklığa dağıtılabilir net karı ise 37 milyonliraolarakgerçekleşti. Ülker, Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) gönderdiği açıklamada, 2015 yılı 1. çeyrek cirosunun790 milyon lira olduğunu belirtti. Şirketin 2015 1. çeyrek esas faaliyet karı 92 milyon, ana ortaklığa dağıtabilir net karı ise 37 milyon lira olarak gerçekleşti. Ülker'in 2014 yılı aynı dönemde ise esas faaliyet karı 80 milyon, ana ortaklık net karı 51 milyon lira idi.

    'Kur kaynaklı maliyet baskısına rağmen iyi bir başlangıç oldu' Ülker CEO'su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: "2015 yılının ilk çeyreğinde açıkladığımız sonuçlar, sene sonu hedeflerimiz için iyi bir başlangıç olmuştur. İhracat pazarlarındaki belirsizlikler ve kur artışlarının maliyet üstündekibaskısınarağmen aldığımız sonuçlar, Ülker Bisküvi'nin güçlü mali ve operasyonel yapısını göstermektedir. 2015 yılı 1. çeyreğinde elde edilen 790 milyon gelir geçen seneye kıyasla sabit kalırken, ihracat yapılan ülkelerde siyasi ve sosyal önemli dalgalanmalar sonucunda ihracat gelirlerinde azalma yaşandı.

    " 'Büyüme hızlanarak devam edecek' Yurtiçi operasyonlannınçifthaneli büyüdüğünü belirten Tütüncü şöyle devam etti: "Özellikle 2. çeyrek ile birlikte büyümenin hızlanacağı ve yapılan verimlilik artırıcı çalışmaların meyvelerini topluyor olacağız. Müşteri odaklı, rekabetçi, verimli ve yenilikçi olma azmimiz ile hem müşterilerimize hem paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğiz. 2014'te uygulamaya başladığımız maliyet ve yatırım politikalarının etkisi ile de 2015 yılında hızlı bir büyüme bekliyoruz.

  • Basın Bülteni / 25.07.2016  |  Ülker Bisküvi’nin İlk Sürdürebilirlik Raporu Yayınlandı

    İşimizi yaparken mutlu etmeyi ve mutlu olmayı önemsiyoruz.

    Bizim işimiz farklı kategorilerde gıda ürünlerini topluma ulaştırmaktır. Bu işimizi yaparken bir elimiz toprakta diğer elimiz insandadır.

    Bizim için sürdürülebilirlik hem toprağı hem insanı mutlu etmekle ilgilidir;  buğdayın gelecekte de var olması için toprağın sağ olmasıdır, insanın verimli olabilmesi için zinde olması demektir. İnsanların sağlıklı bir çevrede ürünlerimizle yüzünün gülmesidir. Çocuklara“mutlu bir şekilde yaşayabilecekleri bir dünya” bırakanlardan olmaktır. İşimizi yaparken, daha iyi bir dünya ve daha mutlu insanlar için yarına bugünden yapılan yatırımlardır. Bu yatırımlarda her zaman yarınların “mutluluğunu” gözetmektir.
    Sürdürülebilirlik iş yapış şeklimizin merkezine yerleştirerek yeni nesillere mutlu yaşayabilecekleri bir dünya bırakmak için çalışıyoruz.

    Ülker Bisküvi Sanayi A.Ş olarak ilk Sürdürülebilirlik Raporu’muzu yayımladık.
    Raporu incelemek için lütfen tıklayınız.

    Raporumuz ve Ülker Bisküvi çalışmaları hakkındaki görüşlerinizi bizimle paylaşmanızdan memnuniyet duyacağız. Ankete ulaşmak için lütfen tıklayınız.